onsdag 11 mars 2009

Baka kaka och Finels emalj.



I dag saknar jag mitt jobb, till sjöss. Jag hade mönstrat på idag, men eftersom man inte fixar så mycket käk med en gipsad högerarm, får man snällt stanna hemma. Istället får jag bjuda på lite bilder på godsaker jag gjort tidigare. Jag älskar att laga mat, särskillt mycket tycker jag om att få godsakerna att bli konstverk. Det räcker inte med att det är gott. Det ska vara ett konstverk också. Behöver jag nämna att jag älskar choklad??


Chokladcheesecake med konjakglasyr



Morotsruta medvaniljvisp och frusna lingon


Chokladbakelse med ost/chokladglasyr


Jag väntar även med spänning att posten ska anlända idag. Har nämligen köpt en 50-tals klänning jag sett fram emot länge, länge. När den har anlänt skall jag bo i den tillsammans med min gipsade arm. Springa omkring här ensam i huset och bara vara fin för min egen skull. Bilder kommer upp senare när jag är kapabel att hålla i en kamera.

För övrigt vill jag idag presentera ett axplock av Finels produktion, som jag är särskillt förtjust i. Vissa av sakerna har jag i min ägo, medan andra är saker jag drömmer om.



Underbar emaljkastrull, Kaj Franck/ Esteri Tomula


www.flickr.com/photos/tags/finel/
Finels fågelkoppar i blått, har aldrig sett dessa in real life och skulle göra mycket föra att få tag på dom!


http://flickr.com/photos/kitkadesigntoronto/3269711677/


Underbara Pehtori-pannor, Antti Nurmesniemi.




Tack för idag, och so long.
Kram på alla som råkar läsa denna nystartade blogg.
/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar