torsdag 1 oktober 2009

Mia på äventyr i Helsingfors.

Obligatorisk sjökvinne-pose påväg till Sveaborg.

Jag vet, jag vet, jag vet. Jag har varit jättelat med att skriva min blogg. Så nu får jag lov att uppdatera mig. Som ursäkt har jag faktiskt att jag haft full rulle. Faktiskt så har jag studerat till kock efter 6-7 års jobbande inom yrket. Jag kommer att få ut pappren till jul och det jag har kvar i studieväg är endast några ekonomiuppgifter. Jippikayey.


En paus i vardagen blev en färd till Helsingfors med sambon i augusti, bildbevisen finnes i detta inlägg. :) Fin stad det där Helsingfors. Trots att jag är finne har jag inte varit där så mycket, nu hade vi tid att utforska Helsinki i flera dag och vi bodde jättefint via Essexhome, som jag verkligen rekommenderar ifall ni vill bo billigt och bekvämt i huvudstaden. Bilden ovan är från byssan i U-båten på Sveaborg, det var med stor sannolikhet en utmaning att göra delikatesser där.


Jag hittade även andra skrymslen och vrår att leka i på Sveaborg. Det ska även ha funnits ett te-rum någonstans, som hade varit roligt att besöka med tanke på min avhandling om te-kultur. Men jag fegade ur, för det verkade så högtidligt och jag blev blyg..



Arabia museét var såklart ett måste, där var jag smått i himlen och i outletbutiken köpte jag ruusu-muumi-tyget som skall scannas och bli kakel i mitt lilla kök. Myser vid tanken av det.

Mina små fynd ska ni få se bilder på lite senare. En vink är att det är mumin-tema. Jag har visst blivit lite mumintokig. :) Hoppas alla har det bra i hösten!

/Mia

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du är tillbaka! Jag började så smått fundera om du seglade jorden runt eller ngt! Mina kattungar blir sötare och sötare för dag som går , dag två nu haha, och de luktar som du säger, så gott!
    Skall bli spännande med ditt mumintema - det ser jag fram emot! Här i familjen är vi också helt mumingalna som du säkert listat ut .... :-)

    SvaraRadera