fredag 5 mars 2010

Jag dör litegrann..

.. när jag ser dessa älsklingskannor till salu just nu på laatutavara.com. Dom är så fina, så fina men ack så dyra, så dyra. Förmodligen kommer dom dock att vara reserverade och uppköpta redan imorgon efterom dom är väldigt eftertraktade. Har själv aldrig fått tillfälle att hålla en sådan primadonna i handen, trots att jag pysslar rätt mycket med porslin.






Den största "irtopääkissa"-kannas kisse är roströd/orange och maffiga 20 cm hög, 2 liter. Denna kannan är den mest sällsynta och går på fjuttiga 670 euro! :)


Mellan den största kannan och denna kanna med den gröna katten finns även en kanna med en ljusblå kissemiss. Denna finns dock inte till salu på www.laatutavara.com just nu. Denna kreation med gröna kissen är en kanna på 1 liter.



Trots att denna kanna är den minsta på 0.5 l, är den min favorit. Jag tycker om färgen och kissen ser så näpen ut. Märk även rosetten i svansen som den är ensam om att ha. :)


Men man kan ju inte få allt här i världen fick jag lära mig av min mor. Och vad skulle livet vara om man inte hade något att sukta efter. :)

Alla bilder är lånade från www.laatutavara.com där man kan hitta massor av andra fina saker.

So long/

Mia

1 kommentar:

  1. Underbara kannor. Jag har aldrig sett dom tidigare. Tack för att du delade med dig :)

    SvaraRadera